Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap > Blog >

Hogyan fogyjak le? Segítünk! Könnyen és gyorsan!

Futópad Outlet
2019. 02. 12. 11:19:00
Hogyan fogyjak le? Segítünk! Könnyen és gyorsan!

Elkezdődött a 2019-es év. Új év, új én – ahogy mondani szokták. Írtál újévi fogadalmakat? Lehet csupán, ahogy a többség, Te is csak leporoltad a régieket és bízol benne, hogy idén sikerül megvalósítani. Ha szerepel rajta az, hogy “lefogyok”, “formába jövök”, “ledobok 10 kilót” stb, akkor gratulálunk az elhatározásért, de itt az ideje a tettek mezejére lépni és megvalósítani a célt. Ha csak egy újévi fogadalmat akarsz megvalósítani az idén, akkor legyen az alakformálás, hiszen semminek sincs annyira köze a boldogsághoz, mint az egészségednek. De biztos benned is felmerül a kérdés, miszerint “hogyan fogyjak le ?!”

Ebben a cikkben összeszedtünk neked 7 olyan elgondolkodtató tényt, amivel meg tudjuk alapozni számodra hogy idén valóban formába lendülhess, elérhesd a kitűzött alakformálási célt. Olvasd át őket, építsd be az életedbe, és az eredmény borítékolható lesz. Olvass tovább

1. Kezdj el erőnlét edzéseket végezni

A “hogyan fogyjak le” kérdésre az egyik legjobb válasz a testmozgás. Az erőnlét edzések lényege, hogy olyan tevékenységet végezz amiben az izmok ellenállásnak vannak kitéve. Ez építi az izom tömegét és fejleszti az erő/állóképességet. A legtöbben ezt kardió- és súlyemeléses edzésekben valósítják meg.

Ezeknek rendkívül pozitív hatásuk van az egészségre nézve. Az erőnlét edzés remek módszer a zsigeri zsírok lebontására. A zsigeri zsírok rendkívül veszélyesek, hiszen ezek a zsírszövetek a belső szerveink köré rakódnak le.

Egy átlagos 12 hetes súlyemelő/aerob edzésprogrammal hatékonyan égethetjük ezeket a zsírokat és növelhetjük a zsírmentes izomtömegünket, ami segít növelni a pihenés alatt elégetett kalóriák számát. Egy átlagos 10 hetes erőnlét edzéssel akár 7% pihenés közben elégetett zsírmennyiséget is elérhetünk, ami akár 1,8 kg zsírfelesleget is jelenthet.

TIPP: Az erőnléti edzések segítségével az egész testünk zsírállományát csökkenthetjük, közöttük a veszélyes zsigeri zsírokét is beleértve. Az edzés akkor igazán hatékony, ha a súlyzós edzést aerob edzéssel párosítjuk.

2. Fogyassz magas fehérjetartalmú diétát

A mondás, miszerint “Az vagy amit megeszel.” kicsit sem túlzás. Minél tisztábban, egészséges ételeket, kevésbé feldolgozott élelmiszereket fogyasztasz, annál inkább működésbe lép tested zsírégető rendszere. Ennek függvényében számtalan kutatás alátámasztotta már, hogy magas minőségű és tartalmú élelmiszerek csökkentik a zsigeri zsírok kialakulásának kockázatát.

A fehérjedús étrend segít a zsírégetés fokozásában, mindamellett abban is segédkezik, hogy a megszerzett izomtömeget meg is tudjuk tartani. A fehérjedús élelmiszerek fogyasztása telített érzést biztosíthat számunkra, ami segít csökkenteni az étvágyat, ami egy szintén új frontot nyit a zsírral vívott csatában.

Próbáld meg úgy összeválogatni az élelmiszereidet nap mint nap, hogy tartalmazzon ilyen magas minőségű táplálékokat is (például vörös húsok, halak, tojás, tej, stb). Tetszés szerint fogyaszthatsz táplálékkiegészítőt is, de fontos megjegyezni, hogy ez NEM pótolja az egészséges étrend meglétét.

3. Aludj egyet a zsírégetésre

Mikor megfogalmazódott benned a “hogyan fogjak le” kérdés, bizonyára nem számoltál vele, hogy az alvást is bevetheted a zsírégetéssel szemben. A megfelelő mennyiségű pihenés kiemelkedő pontja a hatékony alakformálásnak. Menj kicsit korábban az ágyban, és reggelenként maradj is ott picit tovább, hiszen számos kutatás támasztja alá az összefüggést a zsírégetés és a megfelelő mennyiségű alvás között.

Érdekesség például, hogy egy kutatásban, amiben 68.183 nő vett részt, akik legalább 16 éven át napi 5 órát vagy kevesebbet aludtak. Az eredmény pedig prezentálta, hogy tripla esélyük volt az elhízásra azokkal szemben, akik legalább 7 órát pihentek éjszakánként.

Minden embernek más és más az alvásigénye, viszont egy átlagos 7 óra per éjszaka egészségesnek és követendőnek mondható. Ezért fontos, hogy legalább napi 7 óra alvást sikerüljön beállítanod a bioritmusodba. Ne hagyd hogy bármi megzavarja az alvást, esténként minimalizáld a kávéfogyasztást, tedd félre az elektromos kütyüket és szenteld az időt a pihenésre, regenerálódásra.

4. Adj ecetet az étkezésedhez

Az ecet számos tulajdonságáról ismert, mint például remek tisztító hatásáról, kellemetlen illatáról, és többek közt az egészségre gyakorolt pozitív hatásairól is. Ezek között szerepel a szívre gyakorolt jótékony hatása, a vércukor szinten tartása, emésztéskönnyítő és remek zsírbontó hatást gyakorol a szervezetre. Ezek közül a jó minőségű almaecet fogyasztása javasolt.

Kutatások alapján napi 1-2 teáskanál fogyasztása 12 hetes periódus alatt csökkentette a derékbőséget. Rendszeres fogyasztásával akár 200 kalóriával csökkenthető a kalóriabevitel, mert az ecet fogyasztása csökkenti az étvágyat. Ha nem mozogsz rendszeresen, nem tudod hogyan fogyjak le, akkor építsd be napi rutinba ezt a szokást, garantáltan csökkenni fog a tömeged.

Fogyasztása egyszerű, mindössze keverj el 1-2 teáskanál almaecetet egy finomabb itallal és fogyaszd el. Annak ellenére hogy nem túl ízletes a fogyasztása, az egészségre és zsírégetésre gyakorolt hatása kiemelkedő.

5. Fogyassz több rostot

Az oldható rostok rendkívül egészségesek mindamellett magukba szívják a vizet, lassan emésztődnek meg, így hosszabb ideig telített érzést biztosítanak, csökkentve az étvágyat.

Egy 1114 főt érintő kutatásban azt vizsgálták, hogyan befolyásolja a testsúly-csökkenést az oldódó rostok fogyasztása. Az eredmény pedig 3,7% zsírveszteségről számolt be 5 éves periódus alatt, mindennemű mozgás és diéta nélkül. Természetesen ez nem azt jelenti mostantól, hogy rostokon kell élned és nem kell mozognod.